Egyptenresan i bilder, del 1.

Hej igen!
Vi har inget att äta, och affärerna öppnas klockan 10. Tänkte istället börja med att berätta om min resa. Ska dela upp hela resan i 4 delar. Idag får det bli bilder på gatorna, havet och hotellet, som visar hur det är där. Ni förstår inte hur sjukt mycket det finns att visa :D. Well, let's start.


Först anlände vi till flygplatsen, som ser ganska ovanlig ut. Ser ut som ett tält, och är byggt av ett tältliknande material. jag tror att det beror på värmen, för att annat material kan spricka. Flygplatsen var ganska litet, och nästan inget är datorstyrt. Man skriver nästan allt för hand, inkl. visumet som man var tvungen att skriva och som sen skulle kontrolleras. Poliserna där bär vitt, om ni inte vet det redan. Jag viste inte det iallafall :).


Allt vi såg var ökenlandskap.
Egypten består nämligen av 94 procent öken, som vi lärde oss ;).
Men jag älskar öken, och blev väldigt ledsen när vi inte fick se saddyner.



Nu började man se att man var i Egypten, speciellt när man såg dessa statyer. Föreställer en gud i egyptisk mytologi, jag vet inte riktigt vilken. Solguden kanske :S?




Den här stackars mannen fick knuta fast all bagage på taket. Som tur var tog vi en bättre buss, så man slapp detta. Det pågick många disskusioner. Vad skulle han ha gjort om alla passagerare hade bott på olika hotell?
 


   
Här har ni lite bilder på hotellet, som heter Sunrise holidays resort hotel, 5 stjärnigt. Vist är det vackert?

   
Vi ska inte snacka om maten nu, för det var helt fantastikt :D! Buffé, ät så mycket du vill. Vi hade all inclusive så vi åt JÄTTE mycket. Men vem kan klandra oss? Maten var så himla god, speciellt alla dessert.

   
Som ni ser så är vattnet något så helt fantastisk. HELT TURKOST, kristallklart och temperaturen var perfekt. Jag vill bara dit igen när jag ser bilderna. I vattnet fanns MASSA fiskar, så jag passade på att snorkla och mata dom. Alla samlades runtomkring mig, vilke upplevelse säger jag bara. Ska visa er vilka fiskar jag matadem, men det gör jag lite senare.
Självklart ska man rida på en kamel när man är i Egypten. Jag fick panik när vi red, för den reser sig väldigt snabbt upp och samtidigt är den väldigt lång. Jag skrek ahahah. När den senare skulle sitta ner så var jag nära på att falla ner, eftersom att Dilek höll i mig och jag fick nästan hela hennes tyngd över mig ehhehe.

Det bästa var att vi fick SÅÅÅ många vänner där. Varför? Jo, för att vi var muslimer och att vi var dom första muslimerna som hade besökt hotellet. ALLA pratade med oss och satt bredvid oss. jag och Dilek fick flera vänner, och dom gav oss sina e-mail. Jätteroligt :D!

Så, här har ni del 1. Vist vill man dit? Nu ska jag äta, mamma har handlat. passa på att titta på kanal 9. Ett astronomi dokumentär visas :). Ha det så bra! Hälsningar från en riktigt brun Assi.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: