Egypten i bilder, del 2.

Hej igen!
Nu ska ni få del 2 av Egypten resan. Det får bli Hurghadas city tour, som vi gick på. Here we go!



McDonalds. Kul att se hur dom skriver det på arabiska :)

En moské som ni ser, lite halvfärdig. Vi lärde oss att det finns 90 % muslimer och 10 % koptiska kristna. Dom som är kristna måste tatuera in ett kors i högra handled, så att man vet att dom är kristna. Lite sjukt tycker jag, känns lite som när judarna fick ha olika nummer på kropparna. Men så är det i egypten.

En moské i närketen, som är färdigbyggt.

Vad är det han grillar egentligen hehe? Ser ut som potatis, men om man tittar snabbt så ser det mer ut som korv :)

Pepsi i Egypten. Vill bara tillägga att cola/pepsi i glasflaska är GODAST. Det dricker jag hela tiden i Turkiet.

Registrerings skylt i Egypten. Ser lite kul ut, nästan så att man har målat det som står.

Här reparerar man gamla båtar. Det fans väldigt många av dom. Allt gör för hand då, slipas för hand ja allt. Och båtarna är gjorda utav trä.

Jag då ;).

Butiksägarna är skickliga säljare och är väldigt trevliga. Dom gillar även magdans sjalar(heter det så), så ägaren virade oss med dom. Jag, min mamma, min syster och DilekOoo. Varför gör dom så här egentligen?
   
Sen gick vi till ett café, där det bjöds egyptiskt te och vattenpipa så klart. Tobanken var väldigt stark, så jag gav utt efter några bloss. En arbetare kom fram och visade hur man gör det, som en riktigt egyptier. Sa att han skulle posa ;).
 
Sen gick vi till ett shopping center, och jag passade på att ta en bild med Tutanckamons guldmask. Den är inte riktig så klart, utan den riktiga är i kairo. Jag såg den riktiga, men man fick tyvärr inte fota i musét. Den är helt fantastisk, hur bar sig egyptierna åt egentligen?

Så, detta var så the city tour. Nästa del blir Kairo resan. Kanske något att se fram emot? :)
Men nu ska Assi sova lite. Vaknade 8 idag. Det beror kanske på att jag vaknade 9 varje dag i Egypten, som blir klockan 8 i Sverige? :) Syns senare ikväll. Ska vara med Sumeya idag, hela dagen ^^!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: