Äckligt.

heej!
Nu är jag tillbaka. Det var fullt i Svenska mässan, många var där. Jag och Dilek gick runt lite, innan vi gick till Luleås monter. Vi fick mycket information, och det var roligt att träffa Ltu studenter. Jag och Dilek hoppas på att vi får åka in till Göteborg och berätta om Ltu i framtiden. Skulle varit jätte roligt.

Sitter och äter popcorn. Hämtade en iskall cola också, gott. Jag måste gå igenom lite basic astronomi, ska se om jag har glömt bort något. Idag ska jag hålla i en visning som ni vet. Denna gång blir det en skolklass. Jag har planerat precis allt och ser fram emot visningen.
Men innan jag går så ska ni få en länk. Det är så att det behövs fler rum i ISS. Kök, badrum osv. Det behvös även vatten. Vid varje uppskjutning tar man med sig vatten, och vatten väger mycket. Men nu har man istället kommit på ett sätt att få vatten. Man ska omvandla urin till vatten (säger man omvandla? ). Jag kommer ihåg att Gunnar sa det förra veckan. Jag skrynklade näsan och sa vaad?! Jag tycker att det är äckligt, det spelar ingen roll hur rent vatten man får.
 Här har ni hela artikeln iallafall. Kul läsning :)

Haa en trevlig dag! Måste läsa vidare, ta en tupplur och sedan åka till observatoriet. Ses ikväll!

Kommentarer
Elin

Nu blev jag sugen på Cola!

2008-11-14 12:24:19
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: