Vad ska man säga till E.T?

Hejj!

Ute skiner solen, och jag är inne och pluggar. Snart ska jag iaf. ut och springa. Ska bli skönt.

Vad skulle du säga till E.T? Det är dagens fråga. Många har tänkt på det. Om vi försöker att kommunicera med intelligent liv, vad skulle vi fråga dem och hur skulle vi få dom att förstå oss?
Man håller alltid på att leta efter intelligent liv. SETI-projektet är ett exempel. Jag har själv installerat programmet, och låter dom i Amerika använda lite av mitt datautrymme. Här har ni lite fakta om SETI, Searc For Extra Terrestrial Intelligence: SETI@home är ett vetenskapligt experiment som ska utnyttja den lediga kraften hos hundratusentals datorer som är anslutna till Internet för sökandet efter utomjordiskt liv (the Search for Extra-Terrestrial Intelligence - SETI). För närvarande (21 augusti 2004) är det 5.101.474 personer som är med och letar efter liv. Tillsammans har dessa 5 miljoner användare lagt ner smått otroliga 2.031.661 år av datortid för att hitta utomjordiskt liv. Du kan också delta genom att köra ett program som laddar hem och analyserar data från radioteleskopet Arecibo på Puerto Rico. Det finns en liten möjlighet att just din dator kommer att upptäcka ett tecken på en utomjordisk civilisation. Det skulle väl vara något! Är du mer intresserad hittar du all tänkbar information på http://setiathome.ssl.berkeley.edu/. Datorn blir liiite långsammare, men jag tycker att det är värt det.

Vad ska man egentligen fråga en annan individ, på en annan planet? Hur är vädret där? Finns det andra planeter med liv? Det finns ingen riktig fråga egentligen.Men först får man hoppas att någon hittar liv på en annan planet :)


Kommentarer
Hanna ^^

ha en trevlig lördags kväll... ^^

2008-05-10 19:49:04
URL: http://hannaofsweden.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: