Update + World Wide Telescope.

Heej!

Nu kan jag äntligen uppdatera bloggen. Och nu kan jag äntligen skriva något!
Tycker att ni ska ladda ner Microsofts nya World Wide Teleckope på: http://worldwidetelescope.org/, helt gratis.
Detta program låter dig se galaxer, planeter,  ja allt som man kan tänka sig. Programmet är inte avancerat, så den okunnigaste personen klarar nog av det. Grafiken är också väldigt häftig. Man kan se bilder som ex. Hubble har tagit. Ladda ner och se själva. Jag har tidigare skrivit om två andra program, Celestia och Stellarium.  Dessa program är också gratis och grafiken är suverän, eller så bra det kan bli. Som ni vet så har Hubble teleskopet tagit fantastiska bilder.Till höger har ni min favorit bild, of all times. har den som header också. Jag vet inte vad det är med bilden som får mig att fastna. Ni kommer att se den flera gånger i bloggen, det är jag säker på.


Som ni vet har jag pluggat mycket dessa dagar, vilket är tråkigt. Men självklart har något roligt hänt mig också:) Måste bara få berätta! Jag är med i ett projekt som heter äga rum, som Konsthallen tar han om. Det handlar om att teckna något som man tycker om eller tycker är viktigt. Sen ska teckningarna bli till affischer och smycka Göteborg. Självklart vill jag rita en astronomi bild, eftersom att det betyder mycket för mig. Tror att dessa affischer kommer att sättas upp i Augusti,är inte säker. Men självklart meddelar jag er :).  Det astronomiska året är ju om ett par månadrt(hehe), så tycker att det passar att rita en astronomi bild. Folk kanske blir lite mer itresserade. Synd att teckningen ska målas med en svart penna, utan any colors. Lite tråkigt, men det är alltid roligt att testa något nytt.
Astronomi<3

jag har inte så mycket att säga. Måste fortsätta med min hemsida, som håller på att utvecklas. Däremot ser den ganska amatörmässig ut, men å andra sidan så har jag aldrig hållit på med webbdesign. Ni får se resultatet nästa vecka :). God natt!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: