Mars landningen

Hejsan.

Bloggen krånglar nu igen, vet inte varför. Phoenix gjorde en perfekt landning, som ni kanske har läst. Och några minuter får vi se landningen på Nasa tv. Väntar spänt på att dom ska publicera det.
Phoenix har skickat flera bilder, väldigt fina faktist. Man kan se den kända rosa himlen på bilderna. Detta beror på all järnoxid som har blåsits upp i luften. Annars är himlen mörkblå. Jag älskar att se NASA forskarnas reaktion när Phoenix gjorde en lyckad landning. En dag ska jag vara där, och ha en sådan blå tröja =D. Ni kan se reaktionen och mycket mer på : http://www.expressen.se/webb-tv/index.html?serialid=299358.
Imorgon tar två av mina vänner  studenten. Ska fira med dom =D  Nästa vecka är det min tur. 3:e Juni gäller deT!

jag fick ett mail från rymdbutiken idag. Om ungefär 3 dagar får jag mitt teleskop!
Nu gäller det bara att sitta och vänta på att NASA ska visa landingen. Ni som också vill göra det, så är hemsidan:
http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/index.html . Känner mig jättetrött. har egentligen lust att lägga mig nu, men nej

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: