Wow, 1 milj. namn till månen.

Kommer ni ihåg när jag sa att man kunde skicka sitt namn till månen? jag gav er även en hemsida, där man kunde skriva sitt namn och få ett certifikat. Så här står det i NASAs hemsida iallafall. Till höger har ni ett certifikat, så ni ser hur det ser ut.

One Million Names to the Moon 06.20.08 
Did you say one million? That's how many names have been submitted to blast off on NASA's Lunar Reconnaissance Orbiter, or LRO, spacecraft.
Since May 1, NASA has invited the public to join the excitement of the first mission in NASA's exploration program to return humans to the moon by 2020. LRO, which is scheduled to launch later this year, will map the lunar surface in extraordinary detail and help future
human missions to the moon locate safe landing sites and vital resources on the moon.There is still time to be part of the adventure and send your name on a mission to the moon.

källa: NASA

Självklart skickade jag mitt namn till månen;). Råkade göra det två gånger också:P jag har nämligen ett tyskt u i mitt efternamn, så första gången jag skrev ü så såg jag bara en ruta istället för bokstaven. Så jag testade med ett vanligt u. Nu finns det två Assi lappar, snart runt månen :)

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: