Ojojoj, Jätteglad!

Heejj!

Har varit utan dator i 1 dag typ, och snacka om att jag har saknat den. Det kanske beror på att jag är databeroende, vem vet. Idag har jag varit i stan, ja hela dagen nästan. Från 11 ungefär till 17.30. Har shoppat så klart, det är ju sommar rea:D. Det här är som alla vet ingen modeblogg, så kläderna får ni inte se här. Jag menar, vad är meningen med det egentligen? Att visa det man har köpt. Imorgon ska jag ÄNTLIGEN träffa journalisten. Ser fram emot att träffa honom och berätta hur det känns att vara den ENDA tjejen som är medlem i GAK (göteborgs astronomiska klubb). Tänk er, inte en enda tjej, bara jag :D. Lite sjukt, eftersom att Göteborg är så stort. Men för mig spelar det ingen roll om det bara är killar som är engagerade. Jag är lite speciell, gillar ämnen och annat som tjejer oftast inte gillar. Som min datakunskaplärare sa när jag gjorde en powerpoint presentation om astronomi: Tjejer brukar oftast inte anväda svart bakgrund, det är killar för det mesta.
Efter det ska jag till stan igen, till Göteborgs Konsthall då. Ska lämna in teckningen , gött! Undrar bara när man får läsa artikeln,för jag ska ju till Turkiet nästa vecka och hade tänkt mig att köpa ett par tidningar, heheh.

Jag vet inte vad som händer med mig dessa dagar. Jag tycks gilla astronomi mer och mer, tänker på min framtid hela tiden. Luleå och ESA har jag i huvudet nästan hela tiden. Är jag besatt :P?
 
You know what, jag orkar verkligen inte skriva mer. Är jätte jätte trött, verkligen. Tänker ligga i sängen och bara titta på Southpark och Scrubs :D Hinner nog skriva ett par rader innan jag åker in till stan imorgon.  Ni får en bild istället, en helt underbar bild tagen av P-M Hedéns, http://klarhimmel.blogspot.com/ . Hans bilder är helt otroliga, ibland kan jag inte tro mina ögon. Har frågat om jag får publicera några av hans bilder då och då, och han sa ja. Hur lyckas han egentligen ta sådana här bilder? Ibland kan jag sitta och gå igenom ALLA bilder på hans blogg, och bara fundera. Gjorde det en gång, tog mig 1 timme.

"Jag har länge funderat på att försöka fotografera några nebulosor i stjärnbilden Kusken och det gjorde jag häromnatten. Ca 1500 ljusår bort ligger dessa nebulosor, den högra nebulosan kallas för "The Flaming Star nebula", deras katalognamn är IC417, IC 405 och IC410, jag fick även en liten stjärnhop med som bonus, längst upp till vänster ligger NGC1907."

Ha det så bra!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: