Såg Saturnus idag!

Hejsan!

Är lite stressad, eller snarare mycket stressad. Jag ringde till skräddaren idag och frågade hur mycket min balklänning skulle kosta att sy. Svaret blev runt 3000 kr, vilket är too much. Och balen är mindre än 3 månader. Jag får nog besöka affärer i Stockholm, efter Rymdutställningen.

Idag var jag på observatoriet som vanligt. Himlen var stjärnklar, perfekt för observationer. Och så fick jag se Saturnus, vilket inte är första gången. Men whatever, Saturnus är too beautiful. Man ser ringen och har man tur dess månar också. Man kunde även se annat också. Ex. Plejaderna och Orionnebulosan. Astronomi är helt underbart!  Nedan kan ni se bilder på Plejaderna, Orionnebulosan och Saturnus.
Man kunde även se Mars, men inte lika bra som i december. Jag och Gunnar passade på och ta bilder på Mars. Mer om bilderna en annan dag :). kan ju alltid publicera dem.

        
      plejaderna                   Orionnebulosan           Saturnus

Ha det så bra // ASSI

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: