En fin ring.

Hej alla!
jag sitter och gör absolut ingenting. Det är riktigt tråkigt! Tänkte passa på att tipsa er om en hemsida, www.spaceheather.com . Där kan man se allt som händer eller kommer att hända under dom närmaste dagarna.
Jag vet inte om ni kommer ihåg detta, men jag skrev för ungefär 1 vecka sedan att Saturnus' ring ligger nästan kant i kant. Och detta sker inte så ofta har jag hört. Nu har i alla fall en amatör astronom fotograferat detta.


Och jag känner för att gå ut och observera lite, men jag har fortfarande ett problem. Jag vet inte hur man ska hitta galaxer och annat kul, genom att använda grader och annat. Det har precis snöat liiite och det är frost överallt. Därför är det nog ingen idé att gå ut. Åh vad jag klagar...

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: