Jag har lyckats!

Idag har jag haft fullt upp, lite stressigt. Jag var även väldigt nervös. Väntade på att en person skulle ringa mig.

Aja, jag ska berätta lite om mitt projekt. Sa ju att det heter AFUB, vilket betyder Astronomi för ungdomar och barn.
Jag ska nämligen lära ut astronomi, i 2 av mina gamla skolor, Ryaskolan och Sjumilaskolan. Ska lära ut till 8:orna, 9:orna och 6:orna i Sjumila. Ska bli JÄTTE roligt. Ska dela ut priser och ALLT :D Trodde aldrig att dom skulle godkänna det. Men dom tyckte att det var jätte intressant och tackade ja på en gång :D. Astronomy year 2009, nu är jag också delaktig:D
Nä nu får ni ha det så bra. Är trött som vanligt ;)


Det här vill man uppnå under det astronomiska året.

  • Höja det vetenskapliga medvetandet.
  • Främja en utbredd tillgång till ny kunskap och observationsupplevelseer.
  • Stödja astronomin i utvecklingsländer.
  • Stödja och förbättra den formella och informella vetenskapliga bildningen.
  • Ge en modern bild av vetenskap och forskare.
  • Främja nya nätverk och förstärka existerande.
  • Förbättra jämställdheten bland forskare på alla plan och främja ett större engagemang av underrepresenterade minoriteter i vetenskapliga och tekniska karriärer.
  • Främja bevarandet och skyddet av en mörk natthimmel över bl a stadsområden, nationalparker och astronomiska observeringsplatser.


  • Kommentarer
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)


    URL/Bloggadress:


    Kommentar: