Tryck!

Tjena!

Sitter och läser Christer Fuglesangs bok, och jag gillar den verkligen. Här är ett citat ur boken:
"Läggdags. Det gick myyycket fort- sex timmar bara försvann.. just nu är jag i luftslussen...tittar ut genom det liiilla fönstret som finns här. Ser karlavagnen... ser massor av stjärnor, många fler än från jorden"
Det går inte att låta bli att läsa. Han skriver på ett speciellt sett, känns nästan som om man pratar med honom.
Har hunnit läsa 30 sidor bara, ska fortsätta snart igen.

Alla vet att jag älskar rymden, och älskar att rita/måla. Därför ska mitt tema vara rymden, på bildlektionen. Jag ska testa att trycka tröjor, med rymdmotiv. Till höger har ni en skiss, som jag har designat själv. Vad tycker ni? Det kommer att bli lite pilligt att skära bort allting. men det kommer att bli snyggt, och detaljrikt. Som min bildlärare sa till mig idag " det kommer säkert att bli något detaljrikt". And It will be! Först måste jag köpa två t-shirts. Ska nämligen trycka på två tröjor. Vem vet, har kanske en tävling när tröjorna är klara, och lottar ut en;) Bara om dom blir snygga. Tröjorna kommer att vara i färgen powder blue, tror jag iallafall. Och i storlek Small :) Nu känner jag för att läsa vidare. men innan det, vill jag säga att ni kommer att få fakta om planeten Venus. Jag skrev om den, men den har inte visats på bloggen. Nu måste jag skriva om allting, men det gör inget. Mer om Venus imorgon alltså.
Good night!
// ASSI

Kommentarer
lisa

Hoppas du får en trevlig kväll! :)

2008-04-03 21:30:34
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Mia

Åå den boken vill jag också läsa!

2008-04-03 21:40:10
URL: http://mariat80.blogg.se
ASSI

Boken är jättebra :D du måste läsa den. Den är slutsåld i Gbg. har frågat varje bokhandel :(

2008-04-05 12:23:21
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: